måndag 7 maj 2012

Måndag

Det har varit lite "avigt" för mej, I går kväll skulle jag sticka färdigt framstycket på barntröjan, jag hade bara 1 varv och avmaskning kvar. När jag hade 10-15 maskor kvar att maska av tog garnet slut så det blev att lägga arbetet åt sidan och ta tag i grisen som jag håller på med. Det blir rätt många detaljer på en stickad nasse, och nu räcker nog inte garnet jag har kvar. Synd för jag var ju in på garnaffären i dag och vi pratade på om garnet skulle räcka, men det blir nog ett besök hos Evas garner i morgon också.

I morse när jag tog av fiberduken i växthuset tyckte jag att de små späda lobeliorna inte såg så pigga ut. Undrar just om det varit kallt åt dem för det har nog varit frost på morgonsidan.

För övrigt har det varit soligt men ingen värme, +11,2 grader kl 18.20. Nu skall blommorna få vatten och sin veckodos av näring.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar