söndag 13 maj 2012

Söndag

Jag vaknar tidigt idag och solen skiner, låg en stund och tänkte att så fint det skulle vara om det vore vindstilla,men så var inte fallet. Det var bara att dra på sej en värmande tröja och gå ut i växthuset och plocka bort täckelsen. Nu måste det bli varmt så att plantorna får komma i jorden för det behöver de så väl.

Jag var till kyrkogården på förmiddagen och tog bort påskliljorna som jag hade i krukor. Penseérna i korgarna var riktigt fina trots allt regnande så de har stått sej bra och nu börjar funderingarna på vad som skall planteras inför sommaren.

Jag har varit på resande fot några timmar också, eftersom jag har tankar på att måla verandan gjorde jag mej en tur till bekanta i Knappåsen och deras veranda var verkligen fin. Nu hänger det mesta på vädret när rengöring och förarbete skall kunna påbörjas. På hemvägen gjorde jag mej en tur till Västansjön, Sjöändan och Granbäcken. Vid Klinten var det så vackert, så otroligt mycket vitsippor.

Nu skall jag lägga luktärtorna i blöt så att jag kan så den imorgon, någon rotation måste det bli. Nu har det mulnat på och klockan 18.45 +10,5 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar