tisdag 8 maj 2012

Tisdag.

Fortfarande en solig dag.Jag vaknade vid sju idag men jag latade mej och läste en bra stund. De vanliga morgonsysslorna och sen iväg till Garnaffären för nu skall denna stickning bli klar idag har jag bestämt med för. Jag köpte även ett spänne till Pippi-tröjan så nu är den klar och jag har varit flitig i eftermiddag så pågående handarbete är strax klart.

Jag var även in på färgaffären för att kolla upp färg till verandan och priser, jag fick med mej broschyrer och färgtips hem så nu har jag något att fundera på. Lotta var här och hon läste i en broschyr att man kunde gå in på datorn med ett fotografi på huset och sen prova sej fram med färger, riktigt kul kan jag säja. Jag har bestämt mej för att göra detta själv, men golvet måste jag ha hjälp med för mina knän håller nog inte för det, och ingen vet jag kanske måste leja bort allt men min avsikt är att jag skall hålla i penseln. Jag kan ju ta litet i taget.

Go´kväll har jag tänkt mej att titta på sen blir det ett litet besök i växthuset, en liten detalj skall jag sticka färdigt sen blir det nog en bok.

Fint men kallt kl 18.15 + 11,4 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar