fredag 11 maj 2012

Fredag

Ännu en dag med gråväder och duggregn. Jag hade en långfrukost och läste tidningarna, jag läser Expressen och Aftonbladet på nätet och får då se att Apoteken i Torsby och Likenäs är nedläggningshotade på grund av för dålig lönsamhet, man fattar ingenting, återigen, det sociala livet, ju mer som läggs ner eller dras in påverkar ju människan som blir ensammare, besök på posten, banken, affärer som försvinner gör ju att ensamheten tränger sej närmare inpå en, ett litet besök på banken kan förgylla vardagen för en ensam människa.

Jag skall väl inte klaga för min egen del, jag har ju "min röda pärla" som än så länge fraktar mej dit jag vill, jag har släkt och vänner som jag kan besöka när jag tycker att det blir tråkigt, men alla andra som sitter ensamma i sina stugor eller lägenheter och inte tar sej någonstans.Synd.

Något positivt. Jag började sticka en sjal i går kväll, vintersjal, jag börjar samla på mej lite höst-vintersaker, jag tycker bäst om att sticka i garner som innehåller i alla fall lite ull, plaggen blir mer elastiska och jag har lite svårt för även de finaste bomullsgarner, det blir lite strävt tycker jag, däremot är de ju fina att virka av.

En riktigt tråkig dag, jag köpte bakelser och åkte till Lotta så där blev det fika. Nu blir det Grey´s Amatomy, regnet rinner utanför fönstret och det ser ut att börja blåsa.Kl 17.00 + 12,3 grader. Trevlig fredagskväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar