måndag 29 april 2013

Måndag


Den enda glädjen med detta väder är ju att det kommer regn i stället för snö, jag fryser och det gjorde jag i går också och detta välsignade blåsväder. Det är ju ingen ide att klaga på vädret för det blir ju som det blir ingen kan påverka detta fenomen.

I går menade jag mej till kyrkogården med blomkorgarna, men vädret gjorde att jag tyckte det var för kallt och likadant idag, hoppas att det blir bättre snart för det vore fint att få sätta ut blommorna till första maj.

I morse tänkte jag mej att dammsuga och torka av golven i köket och hallen, men först skulle jag sy färdigt det sista på gardinerna, det gjorde jag nästan för jag fick riktigt finfrämmande som inte varit hit på några år. Det var så roligt att se Sverker och Margot och jag blev verkligen överraskad när jag fick se dem. Efter någon timmes prat och kaffedrickande mitt på en måndag drog de iväg, det var så roligt att de kom hit.

Sista sömmen är avklarad och gardinerna är hopvikta och undanlagda, städningen blir det nog inte något med idag utan det gör jag i morgon förmiddag, eventuellt gör jag mej en tur till Torsby i morgon för att handla lite och träffa syster och svåger som varit borta i en månad. Hoppas att de är bruna och fina och detta vill jag kolla innan färgen försvinner.

Jag hade tur i går, jag blev bjuden på mat på Häggvägen, en jättegod köttfärspaj och kaffe ovanpå så jag klarade mej med lite fil i går kväll och i dag blev det rester från i lördags

När jag började skriva regnade det rejält men efter några minuter tittar solen fram, klockan 18.05 +6,1 grader. Nu ska jag se på Fråga doktorn. Godkväll.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar