söndag 7 april 2013

Söndag


Jag tycker att det har varit en kylig helg. I går förmiddag var jag till kyrkogården och plockade bort påskliljorna som jag satte dit på påskafton, de var som jag trodde, frusna, men korgarna med små påskliljor som Lotta planterat har klarat sej och var så fina.

Det var en trevlig lunch i går, Fredrik bjöd sin hustru Mari och mej på mat på Lilla Björnen, riktigt roligt för utanför såg vi massor med människor som skulle bussas till Karlstad på hockey, de åkte säkert med stora förväntningar på Färjestad, undrar hur det kändes när de kom hem. Besvikna tror jag.

Jag var så ruggig i går eftermiddag och likadant idag, men det är säkert blåsten som gör att det är kallt och vi har ju snö i luften, det kommer snömoln då och då (gökdûtter) som vi säjer här.

Eftersom jag plockat bort hönor och tuppar ute på altanbordet blev jag igår sugen på att köpa några penséer vid Bomsteraffären. Jag ska plantera dem i ett trätråg och sätta ut, Toarpskronan får trots sina gula ljus och figurer stå kvar ett tag till och småfåglarna tänker jag fortsätta mata tills fröna tagit slut.

I eftermiddag har jag varit hos Lotta och Eilert på kaffe, alla hundar vill ha en liten smakbit och de är så goa. Morgondagen ska jag tillbringa med kusin en stund, hon ska på fotvård och därefter tänker jag ta bort tallriset i lådorna och frakta tillbaka till skogen eller lämna på miljöstationen.

Just nu skiner solen och det kommer snöflingor, klockan 17.50 +3,3 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar