tisdag 9 april 2013

Tisdag


Nu har de kommit, kanadagässen, i morse eller sen morgon när jag skulle mata fiskarna var det ett riktigt fågelliv nere vid sjön. Isen ligger kvar och svanarna flög fram och tillbaka och skrek i högan sky och på gärdet ovanför sjön var säkert ett hundratal kanadagäss. Det är ett rikligt sjöfågelliv här omkring.

I går var det kusindag, besök hos fotvården och lunch på Pilgrimen, kusin tycker om att äta ute och det kan vi göra ibland för det blir nog lite si och så med matlagningen, jag märker att det är mycket kaffe och en smörgås till. Drygt tre timmar var vi tillsammans så nu får det räcka för denna vecka om inte något oförmodat händer.

I dag har jag haft en lugn hemmadag, det var ju så fint väder på förmiddagen så jag satte mej ute och nålade på gardiner när Siv plötsligt dyker upp, ett trevligt avbrott i nålandet och som tur var hade jag lite bullar i frysen och lite kex annars är det dåligt med kaffebröd här hos mej.

Jag har nu planterat mina fem penséer i ett trätråg och de har klarat två kalla nätter ute på altanen så de får fortsätta vara ute. Domherrarna är fortfarande vid fågelbordet och äter, jag tycker inte att jag sett dem så här sent men de är lika fina nu som när det är snö på marken.

I morgon ska jag permanenta min grannfru, hoppas att det går bra och att det blir lite lockar, hon har ett riktigt kraftigt hår så det kanske blir lite svårt att rulla  men vi får se någon skruv ska det väg gå att få till.

För min egen del har jag beställt klippning och slingor idag och så ska jag för första gången i  mitt liv få mina ögonbryn ansade, detta har jag varit slarvig med, försökt plocka med en pincett men det gör ju så himla ont.

Solen har varit framme mest hela dagen och klockan 19.10 +3,9 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar