torsdag 25 april 2013

Torsdag


Jag måste berätta innan jag glömmer, gräslöken har kommit upp, påskliljorna som jag under åren planterat under körsbärsträden börjar visa sej och i växthuset har jag en frodig maskrosplanta, den kommer snart att blomma vackert.

I går och idag har jag och min Bernina arbetat tillsammans, jag köpte ju gardiner i vintras och inte förrän nu kom jag igång med sömnaden, ett par kuddar har det också blivit. Jag tycker om att sy som ombyte med stickning så nu planerar jag för lite grytlappar för det ligger lite tyg som passar till sådana. Vädret har ju varit så fint att jag suttit ute och vikit, nålat och tråcklat, jag kan lägga ner lite extra arbete på mina tyger för det är ingen brådska och kan jag vara ute under tiden är det ju gott för både kropp och själ.

Underligt så många tankar och funderingar som kommer när man sitter och handarbetar, sen några år pågår en inre resa inom mej, den går trögt och det blir ofta stopp, nu har jag tagit nya tag och hoppas att mina reskamrater hjälper till så att vi når slutstationen snart. Ni får inte tro att jag blivit galen eller dement utan det här handlar om en händelse i livet.

Jag har haft besök, alla tre vovvarna och Lotta kom å då blir det fart och fläkt och de har så roligt.

Klockan 19.45 fint väder och 10,8 grader varmt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar