lördag 27 april 2013

Lördag


I dag har det varit full fart här hos mej, Eilert, Lotta och Hannes har varit här och fixat en hel del i trädgården. De har bränt skräp och gräs och de fula kornellerna på västsidan huset är snart ett minne blott. Buskarna har blivit så stora att de kvävt en del av gräsmattan och detta måste ordnas till.

Rhododedronbusken  ser inte frisk ut, det började redan förra sommaren, bladen rullar i hop sej och den har säkert någon sjukdom eller ohyra, tråkigt för den har ju blommat så vackert. Liljan för dagen har också letats fram, jag klipper inte ner dem på hösten utan de får vissna ner, de är ju så trogna att komma upp tidigt på våren och då får de gamla bladen skydda mot frosten. Men nu är det gamla borta och vi väntar vi på gröna fräscha blad.

I går köpte jag violer, tänkte mej till Risberg men jag tittade in hos Granngården och de har precis fått hem en ny sändning med så fina blommor, nu har jag planterat i korgarna och i morgon om vädret tillåter så ska jag åka till kyrkogården med dem och så är det ju dags att hämta hem lyktorna.

Jag såg ju på Let´s dance i går kväll och så vackert det var när de dansade wienervals, riktigt pampigt i mina ögon, alla är ju duktiga på sitt sätt men den unge pojken är nog en favorit.

Nu är klockan 17.55 termometern visar på +10,4 grader och nu tar vi kväller, ha en fin kväll alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar