onsdag 17 april 2013

Onsdag


Det blev inge bullbak för mej i går, efter att jag köpt mej jäst fick jag för mej att titta in hos Ove och Märta å när jag kom hem därifrån var baklusten borta.

När jag var till Westlunds för att köpa mej ägg i förmiddags visade Ida mej på sina fjäderfän och andra smådjur, om ni visste vilka små fjuniga fina små kycklingar som fanns och marsvinen med sina små ungar, kaniner och getterna, en hel del kalkoner både stora och små och tre emu. Hästarna ser jag ju ute varje dag och kossorna med kalvar kommer när det blivit grönt. Tänk om alla barn kunde få se hur livet på en lantgård är, att få se att det blir kycklingar av äggen och att kalvarna blir stora djur och att de får veta att det är från svenska lantgårdar vi ska köpa vår mat.

Nog om detta, jag kom hem med ägg och jag har bakat bullar med smör, kardemumma och mandelmassa och jag är nöjd med dagen.

Ett riktigt blåsväder har det varit, började i natt och har hållit i sej hela dagen, fågelbordet har blåst omkull och nu är det dags att ta bort det och försöka raka ihop alla skal från solrosfröna. I dag har det varit massor av bofinkar här och mitt i fågelhögen satt en domherre, skatorna håller på med sina bon och kajorna flyger i stora flockar (äckligt).

Nu ser jag fram mot Uppdrag Granskning och Där ingen skulle tro att någon kunde bo, det fina norska programmet. Klockan 19.15 +10,3 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar