måndag 1 april 2013

Annandag Påsk.


Ja, nu är påsken tillända och i morgon har vi vardag igen, hoppas att solen fortsätter att skina på oss.
Det var nog ganska länge sen som det varit så vackert väder hela påskhelgen.

I går hade jag en sån där riktig latdag, jag satt ute tills jag kände att det började svida lite i ansiktet och jag tog mej tid att läsa färdig en halvdålig bok på drygt 400 sidor, den var egentligen inte värd tiden jag har spenderat på den men jag har svårt att ge upp utan vill helst läsa klart.

I dag har jag och mina grannar varit till Ambjörby på födelsedagskalas, vi blev verkligen fägnade med jättegod mat, glass med varma hjortron och hemgjorda rån och därefter kaffe och tårta. Det har varit en jättetrevlig dag tillsammans med Holmbergssläkten.

Fast att dagen har varit hur trevlig som helst är det bra skönt att komma hem till sitt eget .Skönt att sätta sej i lugnet framför datorn och kolla på bilderna jag tog och så var jag nyfiken på att se hur lilla Englas foto på björnspåren utanför huset blev. Den lilla tjejen fick låna min kamera och ta en bild, jag tror nog av bilden att döma att det var ett aprilskämt.

Nu är klockan 2l.30 det är mörkt ute och termometern visar på -0,8 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar