torsdag 25 oktober 2012

Torsdag


Tänk att det kom lite snöflingor idag. Jag och Siv, grannfrun var till Församlingshemmet i dag igen och det är så trevligt och nästan fullsatt. Dagens underhållning stod Anna-Lena o Magnus Högman samt Håkan Hjerdt för. Sen var jag hem en sväng och det var riktigt tur för en annan grannfru ringde och ville att jag skulle komma dit, som alltid tror jag att det är något fel när hon inte säjer annat än att jag skulle komma, men där satt världens överraskning, Lisbeth på Framnäs, ja för mej är hon det fastän hon bott i Forshaga i minst 35 år. Vi har ju träffast under åren på begravningar och sorgligheter men nu kunde vi vara glada.

Eftermiddagen tillbringades hos kusin som ville ha håret rullat för hon skall ut och vara fin i morgon, undrar om hon blev belåten men det får jag snart veta. Jag var in och handlade på Pekås idag för i morgon är det hunddags igen.

Gårdagen var också fylld, hämtade Emma vid skolan för ett ärende till Hagfors med henne, tillbaka till skolan hämtade Sigge så att han fick vara här en stund, halv två hem med en hund för att hänta nästa vovve som skulle vara här på eftermiddagen. Full rulle och i morgon bitti kommer lilla Bosse  för att tillbringa dagen med mej när matte och husse jobbar.

Veckorna rullar på och om 2 månader så är det juldagen. Ha det bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar