tisdag 30 oktober 2012

Tisdag


Nu har vi allt fått en liten försmak av vintern, undrar om snön blir kvar?Snön och regnandet har gjort att jag tagit mej tid att rensa bort en hel del. Det blev ju en rensning bland garner och gamla tyger som jag hade liggandes, nu är en hel del borta och jag har börjat få kontroll över läget. Förmiddagen sorterade jag bland stickor och virkkrokar och eftermiddagen har jag sorterat bland band och spetsar, gardinomtag och mycket annat, jag hittar en del saker som jag kan bli lite nostalgisk över.

Mitt på dagen gjorde jag en tur till återvinningen med 2 sopsäckar brännbart, 4 kassar med gamla dagstidningar och en julgransfot. Skönt med en liten rensning.

En liten kaffepaus hos Lotta o Eilert och är var ovanligt lugnt för hundarna varit ute på långpromenad så de var riktigt trötta.

Kökssoffan fick nytt tyg igår och i kväll ska jag börja klippa till kuddvar. Ibland är man riktigt bet när det inte finns någon handarbets- eller heminredningsbutik i närheten så under veckan här blir det ett besök i Torsby och hämta hem innerkuddar som jag beställt och så blir det säkert någon tygbit som man tror att man kanske behöver.

Nu är det dags för Grey´s anatomy så ha en trevlig tisdagskväll.
Snön faller så sakta -0.7 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar