torsdag 11 oktober 2012

Torsdag


Äntligen har jag tagit kväller. I går var det ett litet jobbpass i Klarälvdalen när jag kom hem och vädret var så vackert bestämde jag mej för att nu skall gräsmattan klippas för sista gången denna säsong och därmed krossas björklöven. Jag orkar inte raka bort dem utan nu får daggmaskarna ta över jobbet. Visst har jag löv att raka men jag tar bort det grövsta och nu har jag 7 sopsäckar fyllda och de skall bort i morgon.

Min granne Siv övertalade mej att följa med till Församlingshemmet på 11-kaffe idag. Det var verkligen en lisa för själen, så trevligt, kaffe, varm smörgås, muffins och mycket trevlig underhållning för en 20:a, underhållare var Urban Persson och Per-Ove Karlén som spelade och sjöng, bland annat musik och text av Paul Anka, Björn Afzelius och Magnus Uggla.

I eftermiddag har jag varit ute och nu tycker jag att grovarbetet utomhus är klart för min del så nu kan snön få komma när som helst. Det som återstår är ett hål för en tall till fågelbordet innan det fryser till, visst finns det säkert mera men just nu är jag nöjd bara jag får hem ris och mossa.

Ljusen är tända och nu tar jag min stickning och placerar mej framför TV:n. Underbart vackra höstdagar med frostiga morgnar, kl 18.50 +2,7 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar