söndag 21 oktober 2012

Söndag


I fredags kunde jag inte förstå att tiden går så fort men i går var dagen så fruktansvärt lång och tråkig och jag saknade energi. Jag blev erbjuden att följa med till Karlstad  och fira en liten 1-åring med det tog emot så jag blev hemma. Det blev soffhörnan nästan hela dagen eftersom det regnade så, men jag stickade färdigt ärmarna till barnkoftan och det var ju riktigt bra. En ny bok började jag också läsa så jag fördrev ju tiden.

I dag har det varit lättare, jag har tätat alla små glipor ute på altanen för jag vill helst inte ha musbesök och jag tror nu att det är tätt.Sen tvättade jag hallfönstren och satte upp andra gardiner, det blev bra för de gardiner jag har haft blev för mörka nu när det blir mörkare ute. Sen blev det nybakad sockerkaka och kaffe hos dottern.

Under eftermiddagen har jag börjat montera ihop koftan och samtidigt kollat ishockey på datorn men det blev förlust för det aktuella laget tyvärr.

Kommande vecka är idag orörd förutom fredag då eventuellt Bosse skall vara här men det kommer säkert att hända saker, jag har ju fönster som skall tvättas och någon gardin som behöver bytas.

Ha en fin söndagkväll i detta milda mulna vädret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar