fredag 5 oktober 2012

Fredag


Nu har det gått ännu en vecka och här sitter jag nyduschad och fått på mej min lilla röda. Njuter verkligen i kväll när jag har tänt ljusen och allt är precis som alla andra kvällar.

Idag har jag haft middagsgäster, Lotta o Eilert har varit här och vi har ätit rotmos och fläsklägg, för säkerhets skull köpte jag en färdigkokt fläskkorv som man kunde värma i mikron i 2 1/2 minut sedan låta den vila i 2 minuter innan man tog av skinnet, men detta gör jag inte om för efter lite drygt 2 minuter small det och när jag tittade efter låg korvskinnet hopskrynklat bredvid korven. Visst, det skötte sej själv men mikrougnen var inte direkt fläckfri efteråt.

Lilla Elvira var med här och det blev ett väldigt duttande på min nästipp för att fjäska till sej lite godbitar, hon växer till sej och kan både klättra och mycket annat, bl a gillar hon stickningar nu.

I går var jag duktig tycker jag själv, hängde ut mattorna och torkade golven, det var nån vecka sedan om de var ute på vädring men det känns skönt när man gjort ett tag med trasan och moppen.

Nu börjar Postkodmiljonären och sen är det Skavlan som jag tycker om att se på, vacker dag + 5,3 grader kl 18.30, undrar om det blir frost inatt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar