lördag 27 oktober 2012

Lördag


I går var det en riktigt lugn dag, Bosse var här och vi satt i stort sett hela dagen på kökssoffan förutom rastning och så smet jag över till grannen en vända. Kvällen ägnade jag åt stickning och TV.

I morse vaknade jag riktigt tidigt och jag hämtade tidningarna vid sju, det är enkelt att dra på sej morgonrocken och ta bilen ut till postlådorna, sen är det bara att krypa ner i sängen igen. Helt plötsligt vaknar jag av telefonen och det är syster Annica som är på tråden, Rolig för hon kom hit på förmiddagen och vi donade och klippte kuddfodral till henne.

Äntligen har jag stickat barnkoftan klar och nu skall en ficka sys fast, sen blir det att vila mellan fuktiga dukar så att den blir slät och förhoppningsvis fin.

Nästa projekt påbörjas om en liten stund, det skall bli en liten tröja till en pojke men innan dess blir det en mugg te. Kvällen kommer att tillbringas i vardagsrumssoffan med stickning och Så mycket bättre, hoppas att programmet blir lika bra som tidigare säsonger.

Klockan är nu 19.05 och tempen är -0,6 grader. Trevlig lördagkväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar