lördag 13 oktober 2012

Lördag


Klockan är strax före nitton och nu har jag kommit till ro. Inte för att jag haft mycket att göra utan det är kvällsron som kommit över mej.

I går sölade jag som vanligt på förmiddagen men sen kom jag igång, lastade in sopsäckarna i bilen, jag tog även med mej sekatören för nu kände jag mej redo för att plocka mossa och ris. Jag åkte ut i skogen och hoppades att inte några aktivister var ute för jag tömde mina lövsäckar i en kant på en skogsbilväg. Jag fortsatte ut i skogen och kom fram till ett parti där jag tyckte att jag kunde ta granris, jag hinner bara ta några kvistar och lägga i påsen så kom bilen med en jägarklädd person. Jag kände mej lite avslöjad med slog i näven och fortsatte. När jag åkte utför berget stod ytterligare en bil så jag var inte riktigt ensam.

Tallriset har jag redan sett ut tidigare så det var inga problem och inte heller med mossorna, hittade flera olika sorter och så plockade jag lummer så hela mitt bagageutrymme var fullt när jag åkte hem.

I förmiddags kom min syster hit, vi åkte in till Kyrkheden och handlade, sen blev det fika och jag hjälpte henne med att göra slingor i håret, jag undrar hur det blev när håret torkade och jag vet inte om jag törs fråga.

I eftermiddag har jag varit till svåger och svägerska och vi har tagit rätt på lite älgkött som vi får del det är ju ingen möda att göra detta nuförtiden för det är rent och välstyckat.

Hoppas att vi alla får en gemytlig lördagskväll.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar