onsdag 3 oktober 2012

Onsdag


Efter två dagars plockande i allt möjligt har jag idag unnat mej en liten fridag, sov tills jag vaknade utan klockradio, hämtade tidningen och intog en lugn lång frukost. Efter morgonsysslorna började jag nåla kanter på duken och nu är den färdig och jag hoppas att den blir bra.

Fram på förmiddagen kom mina grannar hit och det blev jag verkligen glad över för det är inte ofta som de kommer utan att jag ringer efter dem, jag däremot är in hos dem ganska ofta eftersom de bor vid postlådorna. När de nu kom ville de att vi skulle sitta "ute" och dricka kaffe så jag tände kaminen och det blev hur skönt som helst, + 20 grader och uterummet är c:a 24 kvm så det var verkligen bra fart på brasan, kändes härligt när det småduggade utanför fönstren och de gula löven blåste förbi fönstren.

I dag tycker jag att det är helt ok med det gråmulna, efter lunch tog jag med mej boken och gick för att vila en stund och det gjord jag verkligen för jag har sovit en bra stund och boken är inte tråkig utan det var fint att vila på maten.

Nu är klockan 17,30,ganska varmt ute +11.9 grader men det börjar bli mörkt så nu skall jag tända mina värmeljus och lyktor och njuta av kvällen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar