onsdag 17 oktober 2012

Onsdag


Märkligt nog har jag blivit lite piggare på morgnarna, kommer ur sängen utan att ligga och blunda i ögonen och hoppas att tiden skall gå. Konstigt, jag steg upp 07.15 idag och det är tidigt.

Gårdagen gick i ensamhetens tecken för jag hade vovven Bosse Sigfridson här och han vill helst att vi skall vara för oss själva och då är han snäll, men kommer det någon främmande blir han arg, han morrar och visar tänderna. En underlig liten men tuff vovve.

I dag har jag varit utomsocknes igen, minst en gång i veckan sen en tid tillbaka, det är inga roliga resor men behövliga.

När jag kom hem var jag så sugen på fiskbullar i hummersås, mjöliga potatisar och rårivna morötter, gud så gott. Jag blev lite loj efter maten men då plockade jag fram träfatet och plockade in mossor och ljung, jag tycker att det är roligt med naturmaterial och när jag tittade i 101 ideér så blev jag inspirerad av en hel del saker som man kan göra själv.

Nu har jag fått på vinterdäcken (Tack Eilert) och vi intog eftermiddagskaffet i uterummet, värmde upp lite med kaminen och det kändes lite lyxigt att få sitta utomhus med gemytlig värme.

Morgondagen har jag planerat med att städa lite på förmiddagen och sen göra en tur till Torsby, jag måste köpa mej nytt tyg till kökssoffan för det som sitter på nu är ganska slitet, hoppas att jag hittar något som jag tycker om kanske jag hittar något trevligt till stolsdynor och kuddar så att min Bernina för göra rätt för sej, det är ett tag sen som jag sydde något annat än raksömmar på en duk men nu känner jag att lusten börjar komma.

Kvällen blir väl som alla andra, TV och stickning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar