tisdag 9 oktober 2012

Tisdag


Nu har det gått några dagar sen jag skrev sist. Det har varit lugn och inte hänt något speciellt, söndag trodde jag skulle bli en fantastiskt vacker dag igen men så ville det sej inte och molnen tog överhand.

Måndag var ju lite grå, jag tvättade ett par maskiner på förmiddagen och eftermiddagen ägnade jag till kusin. Hon har värk lite här och där så jag har beställt tid på vårtdcentralen och i går var det dags, efter läkarbesöket var vi bjudna på eftermiddagskaffe till kusins väninna och det blev en lyckad eftermiddag.

Idag tog jag mej själv i kragen och gick ut och rensade bort i amplar och balkonglådor, det mesta av de gula löven har fallit till marken och det ser inte så bra ut med blommorna, märkligt nog har de hållit sej riktigt fräscha trots att de inte fått vatten på ett par veckor, lite tomt blev det ju men ändå skönt att det är gjort. Nu får jag lugna ner mej några dagar tills älgjaktsveckan är över, men nog kliar det i fingrarna för att åka till skogen och plocka ris och mossa.

Eftermiddagen har jag tillbringar med svåger och svägerska, vi rensar bort skräp, bränner en del, sorterar och så tar vi en fika emellanåt.

Nu börjar det bli kväll och jag tänder mina ljus, ska titta på TV och försöka sticka klart ett bakstycke på en liten kofta. Kl 18.15 + 5,6 grader och halvmulet. Ha en bra kväll alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar