söndag 28 oktober 2012

Söndag


Vaknar upp till en frostig dag, - 8 grader sa grannen men min termometer visade på runt 4 gr när jag kom upp men då sken solen och ute på gården var det full verksamhet med alla tre vovvarna och dotter.

Gårdagskvällen blev ju inte riktigt så där avstressande framför TV:n som jag trodde, jag la fram garn och beskrivning och skulle hämta lämpliga stickor, och som vanligt hittade jag inte rätt nummer. Nu är det nämligen så att i ett av rummen här finns 2 garderober och i den ena har jag garner och allehanda ting och när jag började röra i detta fullkomligt rasade allt ut men jag hittade stickor 5,5 och stängde sen dörren.

Detta elände har jag tagit rätt på idag och inte trodde jag att jag hade så mycket av garner, tyger spetsar, band mm, ojojoj, men nu är det fint i garnskåpet och jag blev lite inspirerad av att söka i nästa garderob och vad jag kan hitta där som jag glömt. Detta bevisar väl att jag inte är pedant utan det kan gå några år mellan rensningarna.

"Så mycketr bättre" var ju som förväntat bra förutom att jag inte gillar Sylvia Wrethammar men hon ska väl försörja sej hon också.

I eftermiddag fick jag besök av mina grannar och det tycker jag är så roligt för de är inte ute så ofta med nu kom de med sina gåstavar. Det blev en fin fikastund.

Mörkret faller och klockan är inte mer än 16.45, det blir nog en lång kväll. temp -2,4 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar