måndag 15 oktober 2012

Måndag


En riktigt gråmulen fuktig måndagsmorgon och för ovanlighetens skull är jag vaken riktigt tidigt. Det är bra att komma upp tidigt men för det mesta är jag så morgontrött och ligger bara och dåsar en bra stund men idag var jag pigg.

Det som var planerat för i dag gick om intet men Lotta och jag åkte till skogen på förmiddagen för jag behövde mera granris.

I går var Sigge här hos mej och då fick han följa med mej i bilen när jag var till kyrkogården och pyntade med granris och så satte jag dit lyktorna för rätt som det är så är marken frusen och det är svårt att sätta ner något. Sigge är en riktigt go kompis, sitter bredvid mej när vi fikade och lika trogen vid middagen sen vilade vi en stund eftersom det började regna och jag ville inte gå ut i skogen.

I dag som sagt hämtades mera ris och ytterligare en tur till kyrkogården, men nu är det klart och det får gärna frysa till i stället för blasket som kommer ner nu. Eftermiddagen har jag tagit det lugnt och nu börjar snart Sommarpratarna på TV, hoppas det blir lika bra program som tidigare år.

Mörkt ute, ljusen tända kl 19.20 + 5 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar