fredag 19 oktober 2012

Fredag


Tänk att nu är vecka 42 strax till ända, jag vet inte vart tiden tagit vägen för min del men veckorna bara försvinner.

I går uppfyllde jag mina planer, städade av och dammade som jag menade mej och resan till Torsby blev också av med viss tvekan. Jag både ville och inte ville åka iväg men jag hade ju ärenden att göra. Jag köpte tyg till kökssoffan och ska jag vara riktigt ärlig så blev det 2 sorter + tyg till kuddar. Ett besök på La Rose gjorde jag och vilken stor fin affär det har blivit, de hade tom lite kläder.Fina mattor fanns det också och mycket heminredningsartiklar men jag köpte mej en liten parfymflaska.

En titt in till syster Annica på kaffe och lite prat.

I dag har det varit stilla på Framnäs, regnet öste ner i går kväll och det är blött överallt så jag har hållit med inne och läst, tittat återigen i 101 ideér och Allers Julmagasin, det finns ju hur mycket som helst som man kan göra inför julen i alla fall i fantasin. Under helgen om vädret tillåter skall jag följa med mina grannar 86 och 83 år ut i skogen och ta hem granris och mossa till deras trädgård. De är pigga och har sina framtidsvyer bl a att de skall glasa in sin veranda nästa år, det är väl positivt. Om de får vara friska unnar jag dem den underbara känslan som jag får när jag går ut i mitt uterum, det var faktiskt mysigt i går kväll när regnet rann utefter glasen och lyktorna var tända. Hösten är väl fin på sitt sätt.

Kl 18.55 +7,8 grader skönt, nu blir det korsord i DN och lite koll på TV:n.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar