tisdag 23 oktober 2012

Tisdag


Gårdagen var ganska enahanda men i går kväll var jag bjuden på födelsedagskalas, mycket trevligt, mycket folk och god mat med kaffe och kladdkaka. Det var så gott och inte har man förstånd att äta med måtta utan man blir övermätt.

Förmiddagen tillbringades i Norra Ny några timmar, det var lite kallt och ruggigt men jag tinade upp när jag varit hemma en stund. Äntligen har jag satt tallris i amplar och balkonglådor under eftermiddagen och endera dagen här blir det risplockning med grannarna och då tar jag ris till balkongen och så ska jag ha lite enris. Jag tycker om att förbereda mej inför vintern och göra det lite mysigt.

Nu börjar mitt handarbete att bli klart så nu får jag plocka fram med reakasse med garner och försöka bestämma mej för vad jag skall göra härnäst. Snart blir eftermiddagar och kvällar längre och mörkare och det är skönt att kura ihop sej med ett handarbete eller en bok, Bokspegeln kom idag och nu blir det att kolla i den och eventuellt beställa någon bok till julklapp.

Dagarna går som sagt fort och i går eftermiddag hade jag något bokat i min almanacka t o m fredag, onsdageftermiddag och hela fredag vovve, torsdag skall kusins hår rullas upp på spolar, hon skall nämligen bort på fredag, hoppas att det blir bra för det är inte enkelt med en gammal damfrisör som skall sitta framför spegeln och tala om hur mycket hår som får rullas på spolen. Permanentat henna har jag gjort i 15 år nu så där är jag vältränad.

Eftermiddagen har varit solig och fin men nu har dimman kommit och kl 18.30 +2,4 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar