onsdag 30 januari 2013

Onsdag


Nu är jag trött på telefonförsäljare som ringer om mitt mobilabbonemang, vid några tillfällen ringer det och man blir erbjuden olika abbonemang och en ny telefon, till allt elände uppfattar jag inte varifrån de ringer och jag har frågat om men det är lika illa, men igår ringde en person och erbjöd sina varor, jag bad att han skulle återkomma till nästa vecka för jag "ville" tänka över erbjudandet men se det gick inte utan han skulle ha besked senast på förmiddagen idag. Jag tog ett samtal med Telia och fick tala om att jag vill inte ha någon ny telefon, den får man ju betala genom förhöjd avgift med 100:-/månad i 2 år, jag fick ett förmånligt minutpris och att inga försäljare kan ringa på min mobil, skönt inga försäljare som ringt idag så tack för hjälpen Telia och det var nog inte någon av deras försäljare som ringt hit utan något annat företag.

Det är isgata från nedersta trappsteget ut till väg 239 med Siv kom promenerandes på förmiddagen utrustad med broddar, hon är inte förskräckt för halkan och vi hade en trevlig stund tillsammans.

Eftermiddagen har jag ägnat åt att stryka dukar och plocka in i kläd- och linneskåp, lite plock med gamla papper som ska sorteras bort.

I går var jag till frissan och tonade slingor och så satte Cornelia i de fina vita pärlorna som jag fick i julklapp jag var så belåten när jag gick ut därifrån men snöslasket gjorde att jag blev riktigt blöt i håret, det är väl inte så vanligt med paraply på vintern men jag hade behövt en.

Nu är det kväller och soffhörnan väntar, varmt i vädret ändå klockan 19.15 + 3,1 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar