tisdag 15 januari 2013

Tisdag


I morgon mina vänner om det nu blir som jag menar så ska julgranen på verandan ut .Julen är över för min del och nu ska det vara något annat.

I går hade jag en innedag men idag tog jag sparken för att hämta posten och då tänkte jag att det är detsamma att jag tar min tur. Jag kunde med nöd och näppe ta mej till noret med sparken sen blev det en promenad en bit söderut men usch så dålig kondition jag har, jag tycker det gör ont både här och där, mest i ryggen och höfterna, jag måste röra mej så kanske att det släpper efter.

Annars är det bra, Siv och jag fikade idag, kaffe med goda ostar blev det, det är faktiskt inte så illa som det låter och nu i kvällningen sitter jag och stickar och tittar på TV. Jag har strax en tröja klar och det ska bli så spännande att få montera ihop, min andra stickning är med lite grövre garn och det går fort att sticka den. Undrar vad som blir mitt nästa arbete.

Granngossen Erik fick en tröja av mej i julklapp födelsedagspresent och jag tyckte att den var stor men idag var både mamma Anna och Erik i fönstret och hon sa att Erik haft tröjan idag. Vad jag blir glad.

Nu är det snart dags för nyheter på TV, vilken hemsk olycka det har varit i Skåne i dag, och så många mord och eländigheter det är, tänk om det vore lite roliga nyheter också som man kunde glädjas åt men det kommer kanske sådana också.

Kl 19.15 -10,3 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar