onsdag 23 januari 2013

Onsdag


Jaha, då har jag klarat av mina åligganden för denna vecka och snart är det helg igen. I måndags var almanackan tom och jag hade all tid i världen för att göra precis vad som helst. I går förmiddag fick jag en förfrågan om att rasta Sigge och det gjorde jag gärna, men när jag kom dit ville inte Sigge rasta sej på hemmaplan utan han stannade vid bakluckan på min bil och följde inte med mej så det var bara att öppna så att han fick följa med mej hem.

05.54 i morse kom nästa vovve, han kom och la sej en stund men efter ett tag tyckte han att jag skulle gå upp. Soffhäng hela dagen förutom en sparktur mitt på dagen och i dag hade jag ju draghund. Annars så har vi suttit på soffan tätt tryckta intill varandra och jag har gjort klar en tröja, Bosse har skött bevakningen här idag, ståndskall stup i ett.

Det har varit så kallt så jag har inte haft lust att handla hem mat och nu börjar det bli magert i kylskåpet så jag får lov att se efter vad som behövs och pallra mej iväg i morgon, en signal till Ida och jag hoppas att hon har ägg att sälja.

Kylan verkar ju hålla i sej några dagar till och mitt på dagen idag var det riktigt behagligt trots att termometer visade runt 11-12 grader. Kl 18.45 -17,8 grader, tur att man får vara inne och värmen fungerar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar