fredag 11 januari 2013

Fredag


I dag är jag tidig med mitt bloggskrivande, jag är nämligen så glad för min "lilla röda pärla" har varit på sin årliga kontroll och det var ok, inget återbesök, nu hoppas jag att bilen rullar på ett tag till.

Jag ska berätta att jag har gett mej sockerförbud sedan i måndags (lite ändring på kosten också men det talar vi inte om idag), men usch ett sånt sötbehov jag har, det känns som om kroppen vill ha efterrätt när jag ätit mat och det måste vara det söta jag suktar efter, men jag har varit ganska så generös mot mej hela hösten med choklad och glass och chokladaskar och annat gott under julen. Nu ska jag försöka göra lite förändringar i vardagen.

Hela veckan har varit utan större verksamhet från min sida, det bliv lite dammsugning idag och dammtrasan har varit framme, nu ska blommorna få sej lite vatten och en avocadokärna ska planteras, den har legat på tork några dagar men nu är det dags för plantering.

Nu har jag två stickningar på gång, det är så jag vill ha det, att få byta handarbete gör att det inte blir så enahanda.

Det var riktigt kalla vindar på förmiddagen, jag tände ljus på kyrkogården och det var så kallt, jag brukar sluta tända ljus efter trettonhelgen men idag kändes det viktigt för mej att tända för det är ett par makar som skulle jordfästas nära Stellan.

Jag har haft ett par nätter med dålig sömn, kunde det vara besiktningen som störde mej eller är det att kroppen inte fått något sött, vi får se, jag sover väl när jag blir riktigt trött.

Mulet väder, snöflingor i bland, snart är det Greys anatomy, skidskytte och På spåret. Kl. 15.10 -4,2 grader. Ha en fin eftermiddag och kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar