måndag 28 januari 2013

Måndagkväll


Helgen har varit så lugn hos mej och jag har inte försökt göra något åt det heller. Ett besök av syster Annica på lördag förmiddag var ju trevligt och på eftermiddagen fick Pettergårds besök av mej och sen blev det soffhörnan resten av kvällen.

I går var det en lång söndag, den var så tråkig så jag åkte iväg och köpe en bingolott att fördriva 1 timme med, jag spelar sällan för jag blir lite stressad av programledaren, första spelet var riktigt dåligt, andra lite bättre och tredje slog det till riktig, jag vann en ny lott. Jag får se när nästa bingolottospel blir av.

I dag har det varit lite mera fart i mej, tvättat, strukit kläder och dukar och jag har varit ute och åkt spark, ett underbart före efter vägen mot Skoga får se om det går att åka i morgon men de kanske sandar. I alla fall var det underbart väder för sparkturen idag och solen gjorde sitt bästa för att titta fram.

En stund hos grannen Marianne blev det i eftermiddag, mysigt att sitta och prata över en mugg kaffe med grädde.

Mina TV-program som börjar vid 17-tiden och Fråga doktorn är nu över och innan Familjen Annorlunda börjar ska jag ta mej en dusch och sätta på mej min lilla röda, i morgon ska jag till Cornelia och färga slingor i mitt hår. Underbart.

Betydligt bättre väder idag, kl 19.20 +2,8 grader. I morgon blir det snö sas det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar