måndag 21 januari 2013

Måndag


Hejsan!

Nu är jag här igen, det har ju varit ett par dagars intensivt skidåkande på TV och eftersom jag inte kunde komma mej för med att gå ut själv så fick jag titta på rutan.

När jag åt frukost i morse kom jag att tänka på kusin, hon har gett mej ett lite dåligt samvete för jag har inte varit till henne på 2 veckor men vi har pratats vid på telefon. Efter en stund ringer kusin, jag trodde att jag skulle göra henne glad men då säjer hon, "va dä så att du tänkt kom hit idag behöver du int för ja ä bortbjöa". Då tänkte jag att jag kan ta stickningen med mej och gå till grannfrun som känner sej ensam, för säkerhets skull ringer jag och frågar om hon ska vara hemma men " ja ska på symôt o i afta ska jä bort å byt tininger", där fick jag den som blev ensam var jag själv.

I alla fall så är jag mätt och belåten just nu, kokat vitkål i vatten först och sedan en slurk grädde på som får koka in, en god kryddig korv blev det och sallad med majonäs, till efterrätt blev det lite hallon och vispad grädde. Man får inte klaga, nu har jag plockat fram fläsksnitzel till i morgon med bearnaisesås och goda wookgrönsaker.

Jag var ute och gjorde en liten biltur förut så att den inte står stilla för länge,och visst har det varit en vacker dag och vilket fint sparkföre det är på byvägarna runtomkring, jag kanske skulle kunna ta sparken i bilen och åka en liten bit för är föret fint är det underbart med spark.

Kl 16.20 visar termnometern på -10,5 grader. Denna måndag i vecka 4 är snart över och sen står det intepå förrän det är helg igen.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar