onsdag 16 januari 2013

Onsdag


Det blev städdag här på Framnäs idag. Solen tittade ju fram och då blev dammet synligt. Först och främst så var det granen ute på altanen som åkte ut och gudskelov barrade den inte så det var inga bekymmer att få ut den.

Mattorna åkte ut tillsammans med sängkläderna , mina sängkläder får vara ute en stund i stort sett varje dag men med mattorna är det sämre. Nu är det dammsuget, torkat och klart och livet känns lite lättare. Jag köpte mej rosor idag, kunde inte låta bli när jag var in och handlade så nu är jag nöjd och det blir fint på köksbordet.

När jag var på balkongen och plockade in mattorna kom Lotta och Elvira, jag har då aldrig sett maken till hund att hitta på odygd så snabbt.  Elvira var först in och jag hade ju ställt matkassen på en köksstol, Elvira möter mej med den nyinköpta osten i munnen, sen blev det skor och stickningen, det gick på i ett, det säjs att det är träning som fattas, ja lite lugnare var hon väl efter att de varit ute men nog hittas det på saker.

Jag har även varit ute och plockat lite röda kornellkvistar som jag har placerat i en vas, får se var jag ska placera dem, ute ska de vara i alla fall.

Nu ska jag sätta mej och sy ihop den lilla tröjan och sticka halskant, kul när det blir färdigt.
Klockan 19.05 -9,3 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar