onsdag 2 januari 2013

0nsdag


I går på årets första dag satt jag på verandan och drack förmiddagskaffe och solen värmde upp så skönt att jag inte behövde sätta på mej något extra och inte behövde jag elda heller. Eftermiddagen gick år att se på skidåkning.

Siv och jag fick för oss att förlänga helgen med att ta oss en tur till Torsby, vi hade ärende, jag skulle ha en innerkudde och Siv behövde strumpgarn så att hon kunde göra klart sitt handarbete, varken kudde eller garnet hon behövde fanns här på orten och då blir det en tur utomsocknes ibland. Vi kikade in på mellandagsrea men bestämde oss för att inte köpa något för vi ska försöka bli smalare hur nu det ska gå till.

Innan vi åkte hem åt vi mat på Toria, grekisk färsbiff med grönsaker, sen en titt in i affären och där köpte jag apelsiner som var riktigt stora med ett normalt skal, saftiga och inga kärnor, de var jättegoda. Vi såg att det fanns semlor också men dem skyndade vi oss förbi.

En lugn och fin dag har vi haft och vi var hemma i lagom tid innan mörkret kom. Nu blir det en kväll med stickning framför TV.

Kl 18.15 -3,1 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar