söndag 13 januari 2013

Söndag


Det har varit och är lite kyligt i luften i dag, men så vackert. Jag tog sparken och åkte över till grannen för vi har inte sett varandra på hela veckan, ibland blir det så och vi har ju alla lite att ställa med så det passar inte alltid men idag hade vi en trevlig pratstund med en kopp kaffe.

Mitt behov av sött har faktiskt börjat lugna ner sej lite och jag har lyckats att undvika allt sött en hel vecka nu, det gäller att försöka få tankarna på något annat än kakfatet och chokladen så därför har jag skaffat mej den nya stickningen och nu under helgen har det blivit mycket av garnnystan och skidåkning på TV.

I går hade jag middagsgäster, jag bjöd Lotta o Eilert på mat, broccoligratäng med kassler och sallad och det var verkligen lättlagat och gott, jag tycker om att laga mat och det finns ju så mycket gott och nyttigt och jag måste börja tänka mer på vad jag stoppar i mej.

I gårkväll när jag såg på Stjärnorna på slottet tyckte jag att kvällens värd gjorde ett bra program men jag tyckte att Robert Gustafsson och Claes Malmberg betedde sej som små "skitungar" med sitt fnissande och springande, Robert tycker jag har varit lite stram och inte velat delta i tävlingarna som anordnats.

Nu börjar snart en ny vecka och inget har jag som är planerat men på något sätt fylls dagarna och veckorna bara rusar iväg. Kanske blir det en tur till Torsby med Siv och ev börjar Elvakaffet på Församlingshemmet på torsdag.

Kl 17.00 -15,1 grader, det blir nog en kall natt.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar