fredag 1 februari 2013

fredag


Ja nu har det gott en vecka till och både i går och idag har jag varit på resande fot. I går var det 11-kaffe på Församlingshemmet med underhållning och efter kaffet åkte Siv och jag direkt till Torsby. Vi gör oss en tur då och då och ibland handlar vi lite, vi kikar in på LaRose som är så trevligt och en visit hos Systrarna och den här gången var det jag som handlade en tunika och ett linne och på hemvägen blev det ett besök på Toria.

Det är is överallt här, i går morse var jag ut och sandade fram till bilen , garaget och fågelbordet och i går eftermiddag var det som såpa vid postlådorna och grannens gårdsplan så i morse tog jag sandhinkarna och slängde ut grus vid lådorna och sandade en liten väg in till grannen så att hon kan ta sej ut  till sparken, förresten tror jag inte att det går att sparka på denna isen. Grannfrua och jag har varit till Lillåsen i Hagfors i dag och jag fick se den nya utbyggnaden på äldreboendet.

Nu får det bli lugnt i stugan, i morgon ska jag få besök från Lekvattnet och Sigge kommer för att ligga över. En sak till, jag har inte ätit något sött, försöker äta rätt och efter fyra veckor börjar det ge resultat på vågen, inte mycket men jag har inte tappat motivationen.

Kl 19.30 -10,6 grader efter en riktigt vacker dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar