fredag 30 augusti 2013

Fredag


Jag har blivit mer känslig och kan haka upp mej på saker och ting och går och ältar sånt som inte är någonting värt att irritera sej över, sån har jag varit en del av veckan. Det är surt när saker som man försöker klara upp stagnerar och så känns det som att man är på ruta 1 igen, men ett telefonsamtal igår eftermiddag gjorde mej riktigt glad igen.

I onsdagskvällning kom de skånska grannarna körandes, det blir så trevligt när det kommer folk till Stallet och det blir liv och rörelse efter byvägen. Det bjöds på eftermiddagskaffe där i går och på kvällskvisten blev det 1glas vin i det vackra solskenet.

Trots att vädret är grått och det kommer lite regndroppar känns det mycket bättre idag, det är marknad i Skoga idag och i morgon men jag tänker inte åka dit utan stannar hemma och pysslar lite och till eftermiddagskaffet bjuder jag in Gunnel och Christer, kul med nya ansikten vid kaffebordet.

Nu har jag börjat titta lite mera på TV, Sveriges bästa vårdhem tror jag att det heter, det ska bli roligt att se om det blir positiva förändringar, Arga doktorn var ju inte särskilt arg, inslaget om Lundsberg i debatt vet jag heller inte vad jag tycker om för alla försöker prata och överrösta varandra också är tiden helt plötsligslut för inslaget

Som jag sagt tidigare är det mulet och några regndroppar faller, kanske att hösten börjar komma så sakta, sommaren har varit så fin och vi får börja vänja oss vid annan årstid och det tycker jag är skönt. Klockan 11.00 + 16,6grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar