måndag 5 augusti 2013

Måndag


Å så skönt det blev efter lördagens åskoväder, nästan höstluft men jag tycker att det känns bra.

Jag var trött i morse och jag var till Siv och fick lite energi genom förmiddagskaffe och goda kardemummabullar och chokladbitar. Tvättmaskinen gick för fullt när jag var borta och sen behövde diskmaskinen göra sitt. Jag tyckte väl inte att det var något särskilt som jag behövde göra idag men helt plötsligt fick jag för mej att tvätta altanfönstren, just nu i skuggan ser det rätt bra ut men vi får se hur de ser ut i solskenet men det duger säkert åt mej.

Jag har fått spinn på mina murgrönor så nu är de förpassade till soptunnan, jag skröt för min svägerska häromdagen att jag haft dem länge och att de växt bra, så var det med den saken hoppasbara att det inte kommer på andra blommor.

Imorgon ska jag till Optiker i Hagfors och då får jag väl se "Bôgen" med det fantastiska blomsterarrangemanget som det pratas om och jag ska ta med kameran och försöka föreviga detta och så kan vi jämföra hur det är med blommorna på Kyrkheden. Egentligen skulle jag vilja åka till optiker i Torsby men så blir jag snål för jag tror att Domus optik är billigare. Jag sitter och fantiserar om vad jag ska välja för glasögonbågar, ibland vill jag ha röda och ibland svarta, ska jag ha vanliga bågar eller i metall, Vi får se, det kanske blir en helt annan färg.

Jag har fått bokpaket i dag, Flyga drake och och bergen svarade av Khaled Hosseini, jag blev så tagen av hans bok Tusen strålande solar och hoppas att jag blir nöjd med dem.

En riktigt vacker dag som har haft lagom temperatur för mej, klockan 18.50 +22,2 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar