onsdag 7 augusti 2013

Onsdag


Ja nu sitter jag här och njuter av eftermiddagen. Som jag sa häromdagen så hade jag tid hos Domus Optik i Hagfors i går, och det gjorde jag alldeles rätt i beträffande glasögonbågar. Jag såg direkt jag kom in en båge som jag gillade, den var mörkröd. Efter undersökningen visade det sej att höger öga har förändrats lite, men ingen starr och ett bra tryck i ögonen gjorde mej nöjd. Jag fick hjälp med lite olika bågar och hade ett antal med hem på prov. Lotta kom igår kväll och vi enades om de röda och då var det lika bra att lämna tillbaks dem idag. Och nu till det som var bra: Det började kampanjpris på märkesbågarna i dag 50% och för att få rabatten skulle de betalas vid beställningen. Det var ju inget att tveka om, jag tjänade nästan 900 kronor.

När jag ändå var i Hagfors beställde jag glas till sidoljusen vid ytterdörren, genomskinligt, nu är det bara att hoppas på att de passar när de ska sättas in.

Jag fick ju se den omtalade blomsterprakten bl a på bron i Hagfors och vid det s k torget, detta har säkert kostat massor av pengar och inte tror jag att det dragit fler turister. De bofasta tycker säkert att det är vackert men jag tycker att det blev alldeles förmycket av det goda

Nu har jag planterat om min avocado till en större kruka, o milde tid vilket rotsystem den hade, ska bli intressant att se om den fortsätter växa annars får jag börja om på nytt.

Just nu har jag två saker att välja mellan, att lägga mej raklång i soffan och läsa eller plocka fram dammsugaren, får se hur det går.

Varmt och soligt, klockan 18.10 + 23,1 grad och äntligen har Torsby-Bladet och Klarälvsbygden kommit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar