lördag 3 augusti 2013

Lördag


Nu är det en riktig urladdning här, regn och åska och brandbilar. Det var inte att vänta sej något annat för det har varit riktigt varmt både i går och idag. Nu sitter jag här på altanen med tända ljus, en kopp kaffe och en bok, men jag orkar inte koncentrera mej på läsandet utan jag skriver på bloggen istället.

Jag tänkte köpa gladiolus till kyrkogården i dag men ändrade mej och tog astrar istället, jag tror att de står sig bättre både mot sol och regn. För övrigt har det varit en lugn dag med en kopp kaffe i Lottas loppistält, ingen mat behövde jag laga för det fanns skinksallad kvar sen i går.

Kusin har fått sej nya skor utan klack, typ seglarsko, men som vanligt de var inte bra, enligt henne var de ju inte snygga, obekväma, sulorna fastnade i golvet på Pekås och de kommer säkert att att ge ännu flera besvär, det är inte enkelt att bli gammal.

Nu har det åskat i över en timme och det är fortfarande lika intensivt men jag hoppas att det går över så att det blir en lugn natt.

Klockan 18.00 +18,4 grader, synd för de som anordnat dans på "Lambadabanan" i kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar