torsdag 1 augusti 2013

Torsdag


I går kväll när jag har lagt mej tänkte jag på vilken bra dag det har varit, uppe rätt tidigt på morgonen och började städa lite smått, mattorna fick lite frisk luft och golven blev dammsugna och moppade. En kaffepaus hos grannfrun gjorde att det gick mycket lättare att göra klart när jag kom hem igen.

Handarbetskorgen har kommit fram på allvar igen tror jag, var riktigt flitig i går eftermiddag så nu är bak-och framstycken klara och jag började med en liten ärm i går kväll, det har varit lite trögt under den varma veckorna men nu känns det bra att ta tag i stickorna.

I söndagskväll menade jag mej att se på TV men då visade det sej att min Boxer-box har pajat, det kan inte vara åskans fel för alla kontakter har varit urdragna, men jag kontaktade support och vi kom överens om att boxen var slut och jag hade två val, att köpa en ny eller förlänga tiden i två år och då skulle boxen vara gratis jag bestämde mej för att förlänga tiden för jag kommer inte att byta till något annat och jag ringde i måndags och i går var boxen här. Roligt var det att själv kunna installera detta utan att behöva fråga eller be om hjälp. Baskanalerna hade jag när jag flyttade antennkabeln.

I förmiddags var Siv hit på kaffe, fick en påse med choklad från Rhodos och en alldeles för stor slant för att jag vattnat blommorna. Eftermiddagen har gått i lättjans tecken och det njuter jag av för just nu mår jag riktigt bra.
Vackert väder kl 20.25 +19,1 grader.

Jag tog en liten paus och hämtade hem de beställda gardinerna som såg riktigt bra ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar