söndag 18 augusti 2013

Söndag


I går var det en fin dag, på eftermiddagen åkte jag till mitt kantarellställe för att se om det kommit några svampar i år, turligt nog fick jag ihop lite så att jag blev nöjd, förra året fanns det inga på mitt ställe.

När jag kom hem kom Sigge Pettergård hit för familjen skulle bort. En lugn och fin kväll hade vi och vädret var skönt. Jag tände ljuslyktor när mörkret föll och med månens hjälp och utebelysning satt jag och vovven ute tills husse kom.

I dag var vädret ett annat, ganska tråkigt med jag var bjuden på förmiddagskaffe hos grannen så då gick en stund. Fredrik kom hit och skulle sätta in glasrutorna i sidoljuset åt mej, det mindre glaset passade precis, men när det större skulle passas in visade det sej att jag fått 1 cm mer glas än jag beställt så nu blir det ytterligare en resa till Hagfors.

Jag gjorde det enkelt för mej med maten idag, jag ugnsrostade olika grönsaker och potatis, rödlök och det tillsammans med créme fraiche blev en riktigt god måltid utan kött så nu får jag frysa in kotletterna som jag menade att jag skulle äta idag. Nu har jag börjat läsa "Medinas juvel" av Sherry Jones hoppas att den blir bra.

Det är både för och nackdelar med nya glasögon, jag ser ju jättebra med dem, men det kommer fram lite sämre saker också, flera rynkor och långa strån i ansiktet mm. Tråkigt men dagens sanning.

I morgon har jag klipptid hos snälla Cornelia, ska bli skönt att få bort lite hår för just nu känner jag mej långhårig.

En mycket tragisk trafikolycka hände ju i går natt, tankarna går till familjer och anhöriga. Tanken på en gammal psalm kom för mej, "Sorgen och glädjen de vandra tillsammans, medgång och motgång de följas åt".

Vädret har som sagt varit mulet och regnigt idag, klockan 18.50 +16,8 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar