onsdag 14 augusti 2013

Onsdag


I går morse skulle jag stiga upp tidigt för jag skulle på läkarbesök, klockradion skulle slå på sej klocka 7, jag var vaken 5 minuter i 6 och somnade om igen, tvärvaknade och klockradion blinkar, det har varit strömavbrott, och jag hade ingen aning om tiden. Gudskelov så var klockan strax före sju så det blev ingen panik.

Jag fick en ny läkare, kvinnlig, och det kändes bra, min förra har jag haft i en herrans massa år och det kan vara bra att träffa någon ny. Åldern börjar ta ut sin rätt, ett litet blåsljud på hjärtat upptäckte hon men blodtrycket var bra, provtagning har jag gjort fastande i dag på morgonen eftersom jag inte tänkte mej för utan tog en smörgås och en teskvätt före besöket.

I går kväll var jag på 14-årskalas tillsammans med släkt och vänner, vi blev bjudna på en jättegod pastasallad med vitlöksbröd och sen kaffe och god tårta. Lilla Emma, vart har tiden tagit vägen, hoppas att hon får fina år framför sej.

Jag har bakat sockerkakor idag och får se om lusten faller på så kanske att det blir lite matbröd i morgon, jag tar dagen som den kommer och tvingar mej inte till något som jag kan skjuta framför mej.

Vädret har varit lite dåligt idag, tungt på något vis men i morgon skulle det bli bättre och då kanske arbetslusten kommer och det känns lättare. En mulen kväll, klockan 20.10 +15,3 grader.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar