fredag 16 augusti 2013

Fredag


I dag har jag haft fullt upp vill jag lova. Lite spännande var det också för jag skulle få hämta mina nya glasögon i dag. Tankade bilen och var sen till kusin med soppa som jag kokade ihop i går eftermiddag. Sen raka spåret först till Hamu glas och hämtade rutor till sidoljuset som jag beställt och sen till optikern. Jag är så belåten, jag ser bättre och bågarna känns bra.

Hemma en liten stund och sen med Lotta o Eilert till Torsby. En trevlig eftermiddag med mat och ett besök på biblioteket, jag fick med mej 3 böcker, teknikens värld är ju helt fantastisk måste jag säja, man kan klara biblioteksbesöket helt själv utan någon hjälp av personalen.

Jag lovade kusin att helghandla åt henne, hon skulle ha 1 liter grön mjölk, gourmetskinka till katta och lite chokladpraliner till sej själv, snart fixat, riktig mat är det inte så noga med det är sällskap som saknas.

Nu ska jag ta kväller, krypa in i min lilla röda, se lite på TV och sen börja lösa korsord i DN som idag handlar om Monica Zetterlund.

Mulet och ruggigt, smådugg emellanåt, klockan 19.00 +17,6 grader, det trodde jag inte. Ha en skön helg alla.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar