söndag 1 september 2013

Söndag



Jag säjer då bara Sigge Pettergård, han är speciell den hunden. Jag skulle köra Emma (lillmatte) till hästen som hon har i Ämtbjörk, eftersom övriga familjen inte var hemma fick han följa med och åka.
När jag stannar bilen börjar han skälla så in i norden och när vi gick fram till hästen bara kastade han sej på mej och hoppade och ville ha min uppmärksamhet, undrar hur de tänker.

Jag vaknade förvånad upp till en solig morgon för jag var ganska säker att det skulle bli regn, underbart med ytterligare en dag som är vacker. Jag var in till samhället tidigare i dag och när jag kom till korsvägen mot Skoga kom ett helt gäng minkar och sprang över vägen totalt var de  säkert 15-20 stycken. Undrar just om det är någon som har en farm e.d.

I går kom grannen Siv, vi drack förmiddagskaffe och sen kom jag på att vi kunde åka ut på en tur. Vi  åkte västerut mot Segenässätern fortsatte färden förbi Nordtorpsätern och kom fram i bygden i Norra Torp, vi var in i Segenäs och åt lite krusbär direkt från busken, vi fortsatte färden mot Fastnäs, Åstrand och tog vägen över Brattfallet på hemresan som avslutades på Moccacino med bakad potatis röra med Gustavalax och sallad med vitlöksdressing och så vackert dekorerat med allehanda frukter mm. Det blev en lyckad dag, vi var nog lite dystra när vi åkte men glada och nöjda när vi kom hem .
Kvällen ägnade jag åt soffhörnan med TV:n påslagen men boken fick min största uppmärksamhet.

En fin dag trots att det blåser lite och det faller lite gula löv från björkarna men klockan 19.40 +12,4 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar