onsdag 29 maj 2013

Onsdag


I dag kom vi äntligen iväg till Risberg för att köpa blommor, det är så underbart att stå i öppningarna till växthusen och se dessa hav av vackra blommor. Jag hade ju bestämt mej i förväg vad jag skulle ha men när man får se alla dessa växter och färger så kan man snart bli tveksam, men på min inköpslista stod det 9 rosa pelargoner vita kantlobelior och så skulle jag ha blå lobelior till balkongen men där ändrade jag mej och tog mix istället. Amplarna på verandan ska få pyttesmå petunior, även de en mix i vitt, rosa och blått, hoppas att det går bra och att det inte blir för varmt för dem.

I går startades dagen med förmiddagskaffe hos Siv, det är så njutbart att sitta på hennes veranda, fika och prata lite skit och så har man lite koll på bondgården och vad de jobbar med utomhus. Vi går här uppe och väntar på kosläpp också de kommer nog vilken dag som helst.

På eftermiddagen städade jag upp i det kombinerade kontoret/syrummet, tvättade av fönstret och satte upp en gardinkappa som jag fick i morsdagspresent, Carpe Diem har Lotta broderat och det blev ljust och fint därinne. I dag började jag i badrummet, jag upptäcker att jag sparar och ställer undan en hel del saker som jag absolut inte behöver men som jag säkert tänkt att det kan vara bra att ha om det bara är en liten skvätt kvar i flaskan, massvis med pappersnäsdukar har jag också för att inte tala om tops, nu är det mesta bortsorterat och det börjar se lite bättre ut i hyllorna.

Nu är min rygg så trött att jag gör ingenting mera idag, mitt samvete känns lite dåligt då jag kände mej tvungen att säja nej till Ngoan när han ville att jag skulle följa med honom till Rottneros på skolutflykt, skitrygg, jag hade så gärna följt med honom om jag varit säker på ryggen.

Nu ska jag sätta mej och titta och fantisera om blommorna jag köpt idag och sen tar jag en stunds läsning i Jonas Gardells bok, Kärleken.

Blåsigt, mulet inget trevligt väder, klockan 18.45 +19,1 grader.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar