lördag 25 maj 2013

Lördageftermiddag


Nu har det gått flera dagar utan att jag har skrivit något, egentligen har det väl inte hänt något speciellt, jag har som jag tidigare i veckan nämnt att jag tar det lite lugnt, jag har hållit mej hemmavid och då händer ju inte särskilt mycket.

I torsdags var Sigge här hos mej och vi hade en riktig mysdag och på kvällen när familjen kommer och hämtade honom hade de kaffegodis från Wienerkonditoriet med sej, mumsigt var det.

I går var det en märklig dag, vår granne har gått bort och vi var till kyrkan på begravning, en sorglig stund men med vacker musik och sång, och en fin präst så trots allt är det ändå vackert och högtidligt. Ett fint minne efter en god granne och vän.

I går kvällningen avåts det smörgåstårta här på verandan, Lotta o Eilert kom och bjöd mej, det var så gott och skönt att inte behöva laga någon mat då jag varit i växthuset och äntligen planterat lök och sått sallad, jag har satt ner några tagetes därute också för de ska vara bra mot ohyra.

I dag blev jag bjuden på lunch hos grannfrun Marianne, god mat och god tårta, nu har jag allt blivit bortskämd för eftermiddagskaffet intogs hos svåger och svägerska.

Jag såg på Let´s dance i går kväll, jag är benägen att unna Markolio att vinna, Oskar är ju så duktig men han har ju hela livet framför sej att dansa. Han verkar vara en väldigt mogen 16-åring.

Klockan 18.35 + 20,3 grader solen skiner och det blåser lite, nu ska jag ta det lugnt och börja läsa Jonas Gardells böcker "Torka aldrig tårar utan handskar"/kärleken. Ha en bra kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar