tisdag 7 maj 2013

Tisdag


Vädret tillåter mej att fortfarande sitta på verandan och njuta. Både i går och idag har det varit så fint man kan önska sej.

I går förmiddag gjorde jag ett svep med dammsugaren och dammtrasan och sen åkte jag iväg och köpte mej en bukett med vita rosor för det tycker jag är så vackert. I samma veva var jag till kusin på artighetsvisit, jag kände mej som om jag kom olämpligt och allt var eländigt och bedrövligt.

Jag skröt om att när jag fått hem jord så skulle växterna planteras i växthuset ganska snabbt, men det får nog dröja lite för det var fruset i jordsäckarna men de är i alla fall hemma och får tina i lugn och ro.

Mina växter har klarat utelivet riktigt bra, de växer och bladen blir grönare av ljuset, luktärter både busk och vanliga har jag sått idag och nu är det bara att hoppas att de gror fint. Siv bjöd på förmiddagskaffe idag och vi har suttit ute på hennes glasveranda och fikat, hennes gamla glasveranda är så vacker.

Under eftermiddagen har jag suttit här ute och stickat, jag har varit lite lat med handarbete några dagar och inte har jag sett särskilt mycket på TV, det brukar bli mindre med tittande när det blir varmt ute.

Nu är klockan 18.15, utetemperaturen visar 20,9 grader och här som jag sitter inglasad är der +25 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar