söndag 19 maj 2013

Söndagkväll


Äntligen är pingsthelgen snart över med melodifestival och strax VM-hockey, jag tycker att det har varit alldeles för mycket av det goda. I går kväll satt jag ute och läste och njöt av det sköna vädret.

Det var varmt i sovrummet i natt och jag hade svårt att somna fastän jag var trött och svett och sådana nätter kan tankarna komma att det är ganska skönt när det är 17-18 grader varmt i sovrummet. Man får ju inte klaga för det här har man ju gått och längtat efter.

I förmiddags ringde jag till grannfrun och undrade om hon skulle komma hit på en kopp kaffe och det gjorde hon, vi hade en trevlig stund tillsammans.

Jag har varit ute i växthuset och kollat över plantorna och det ser hitintills ut att gå bra och att de rotar sej, under veckan som kommer ska jag försöka komma till Risberg och köpa blommor till amplar och lådor på framsidan huset och till balkongen har jag ju sått pelargoner som jag hoppas växer bra nu.

I morgon ska jag till Cristina på Friskfaktorn och få massage, hoppas att hon kan hjälpa mej med mina ryggbesvär så att jag kan komma i gång och få upp flåset tillbaka.

Jag trodde för en stund sen att det skulle bli åska för det ser så mörkt ut mot syd men ännu har ingenting hört. Klockan 20.20 +18,9 grader ute och 24,5 grader inne så det kanske blir en vaknatt till.
..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar