tisdag 4 juni 2013

Tisdag


Nu kommer jag tillbaka igen efter några riktigt ledsamma dagar, det blir så ibland och då försvinner min lust att skriva, det skulle bli bara tråkigheter, ledsamma minnesdagar och sorgliga händelser.

Men, nu tar jag nya tag, gräset klippte jag på  lördag och söndag, jag kände att det inte var värt att anstränga ryggen allt för mycket, jag har planterat i blomlådor och i lite amplar, tagetes och luktärter har jag fortfarande kvar i växthuset för jag är rädd för järnnätterna, de kan komma när som helst om det nu kommer några men nog blev det lite kyligare redan i går kväll.

Värdshuset Pilgrimen har jättegod mat, hemlagad husmanskost. Jag var med kusin på fotvård i går förmiddag och sen gick vi till Pilgrimen för att äta lunch, persiljejärpar med god sås, potatis och grönsaker + salladsbuffé, äppelkaka med vaniljsås och kaffe till priset 95 kronor och då sitter man i en mysig fin miljö, detta unnar vi oss ibland. Det roliga var att jag fick lösa ut henne från både fotvården och lunchen för hennes bankkort fungerade inte, det kan vara bra att ha lite fordringar ute på bygden.

Jag plockade in några kvistar av syren nyss och med ytterdörren öppen doftar det så gott, allt är vattnat och klart för idag så nu blir det kväller strax med korsord i Allers.

Vädret har väl varit lite sisådär i dag, lite sol, och regnet hänger runt bergen, det kommer några droppar ibland men det blir ingenting av det. Klockan 18.50 +14,1 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar