fredag 10 maj 2013

Fre


Nu är det strax helg igen. Jag sitter på altanen och njuter av friden, nyss kom två tranor som gick in för landning utanför fönstret och de är verkligen stora. Vackert väder har det ju varit förutom en åskskur som kom i går kväll och det var inte dåligt så mycket regn som kom.

I dag har jag varit i växthuset och fyllt på med planteringsjord och i morgon ska jag lägga på lite gödning och sen är det bara att plantera och så sallad. Jag har köpt mej lite sättlök både röd och gul, lustigt det har kommit upp två lökar som är kvar från förra året, att de inte har frusit under vintern.

Jag har suttit här och betraktat både vanliga skator och snöskator och de verkar inte vara riktigt överens och det verkar oroligt i skatboet ute i björken. Snöskatorna bryr sej inte värst mycket utan de står och lyssnar och helt plötsligt drar de upp en daggmask. Usch!!

I kväll blir det ju Let´s dance för min del. undrar vad det är för tjafs med Maria, har hon inte uppfyllt förväntningarna och publiken måste påminnas om henne eller kanske det är på det personliga planet, skit samma jag tycker att hon är allmänt "släpig".

Eftermiddagskaffet intaget hos Lotta och min svarta tröja fick "tre nyanser av brunt" hundhår. Solen har gått i moln just nu och kl 18.45 +14,5 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar